Jelenlegi hely

Ducati FAQ

Általános kérdések

  • Szervizintervallumok

    Minden modell:
    olajcsere az első 1.000 km-nél, majd:
    2007-es vagy előtti modellek:
    "kis" szerviz 10.000 km-nél
    "nagy" szerviz 20.000 km-nél vagy 2 évvel az előző szerviz után
    2007 utáni modellek:
    "kis" szerviz 12.000 km-nél
    "nagy" szerviz 24.000 km-nél vagy 2 évvel az előző szerviz után
  • Mit tartalmaz a kötelező szerviz?

    1000km-mél: olaj, olajszűrő cseréje
    Kis szerviz: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, gyertyák cseréje
    Nagy szerviz: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, gyertyák, vezérműszíjak, fékfolyadék cseréje
  • Olajos modell átalakítható szárazkuplungossá?

    Igen. A régebbi monsterek bontott és egyedileg készített alkatrészekből (kb. 350e Ft nagyságrendből). A 848-hoz kapható gyári Ducati átalakítószett 1200€ környékén, az új modellekhez (MTS, Panigale, EVO Monster, Diavel) 500e Ft környékén kapható külső cég terméke.
  • Típusspecifikus kérdések

  • Felszerelhető olajhűtő a kisebb monsterekre?

    Igen, akár az olajhűtős monster, akér a multistrada olajhutője is felszerelhető.
  • Streetfighter-re szeretnék slip-on dobokat. Ehhez kell-e még valami átalakítás (gondolok itt a lambda szondára meg a kipuff. szelepre) vagy csak simán felrakom a dobokat és kész?

    Semmi dolgod, fel a dobokat és hajrá! Nem szükséges ECU-t cserélni.
  • 999 kisokos

    2003 – 2004 évjárat

    - Váz szürke, segédváz szürke
    - Hátsó lengővilla alumínium öntvény szürke színben
    - Felnik szürke színűek (kivétel sima ’R’ verzió fekete, ’FILA’ verzió elöl – piros, hátul - kék)
    - Fejidomon légbeömlők alul és felül (alsóban fekete műanyag ráccsal, kivétel ’R’ verzió alul fémháló betéttel)
    - Fejidom keskenyebb és alacsonyabb, plexi laposabb, emiatt a tükörkonzolok is különböznek a 2005-2006 évjárattól (’R’ verziónál karbon tükörkonzol)
    - Hátsó utasülés piros idomnál piros, sárga idomnál sárga
    - Első sárvédő ’nyílhegy’ stílusú (a villa és a sárvédő között háromszög alakú rés van) és nem takarja teljesen a villaszárakat
    - Első fék normál felfogatású az alap és a ’S’ verziónál, kivétel ’R’ verziónál radiális felfogatású
    - Az oldalidom légterelő szárnyát alul és felül kis vízszintes légterelők törik meg
    - Kipufogó takarólemez alumínium színű
    - Blokk ’lapos’ olaj karteres alap és ’S’ verziónál (kivéve ’R’ verzió), ennél a blokknál gyakori, hogy olajpára jelenik meg a blokkon hosszabb autópályázás vagy pályázás után (komolyabb problémát nem okoz), a pletykák szerint nem tanácsos hosszabb egykerekezéssel próbálkozni, mert ekkor nem megfelelő a blokk kenése…

    2005 – 2006 évjárat

    - Váz piros, segédváz fekete (piros idomnál), Váz fekete, segédváz fekete (fekete idomnál)
    - Hátsó lengővilla alumínium ’Moto GP’ stílusú fekete színben
    - Felnik fekete színűek
    - Fejidomon légbeömlő csak alul (fémháló betéttel)
    - Fejidom magasabb és szélesebb a jobb szélvédelem érdekében, emiatt a tükörkonzolok is különböznek a 2003-2004 évjárattól (’R’ verziónál magnézium tükörkonzol)
    - Hátsó utasülés fekete
    - Első sárvédő ’íves’ kialakítású (’R’ verzió stílusában), teljesen takarja a villaszárakat
    - Első fék normál felfogatású az alap verziónál, az ’S’ és ’R’ verzióknál radiális felfogatású
    - Az oldalidom légterelő szárnyain nincsenek alul és felül kis vízszintes légterelők
    - Kipufogó takarólemez fekete színű
    - Blokk ’csúcsos’ karteres mindegyik modellnél, mehet az egykeró Budapesttől – Balatonig…

    Általános információk

    - Első teleszkópok Titán-nitrit bevonatúak alap verziónál (alumínium színű felső villaszár, titán színű alsó villaszár), ’R’ verzió Öhlins villával (alsó és felső villaszár bronz színű)
    - Gyárilag nincs hátsó sárvédővel szerelve
    - Hátsó gumiabroncs mérete gyárilag 190/50 ZR17 (sok mendemondával ellentétben…)
    - Utángyártott plexik esetén a lámpák feletti helyzetjelző általában nem szerelhető fel vagy a plexi alá esik
    - Az alsó kuplung munkahenger ’könnyített’ Tuning motyóra való cseréje gyakran okozza, hogy a kuplung nagyon hamar fel-levegősödik (kb. 1-1,5 ezer km alatt), ez a gyári szett esetén kb. 8-10 ezer km (gyakori városi menetek esetén 5-6 ezer km)
    - Ha gyári szett esetén is hamar levegősödik a kuplung, érdemes megnézetni a felső munkahengert, mert a gumi tömítés 2-3 év elteltével megadhatja magát és onnan levegősödik
    - Villaszög mindegyik verziónál állítható (1098 esetén csak az ’R’ verziónál volt ez az extra)
    - A Termignoni teljes rendszer kipufogócsöve a hátsó lengővilla különbözősége miatt évjárat függő
    - Termignoni-hoz gyárilag nincs ’furulya’, szóval Részing júz onli, na persze…
    - Hosszabb melegben történő városi araszolgatás közben némelyik modell hajlamos befulladni (főleg Performance elektronikával), no para egy-két újraindítózás után lehet tovább menőzni…
    - A kitámasztó felfogató csavarját érdemes minden szervizeléskor ellenőriztetni, mert a rázkódástól hajlamos kiesni a csavar
    - A váltó olaszosan hosszú úton jár minden fokozat között, ez ilyen… cserébe ha nem levegős, akkor könnyen kitehető üresbe és viszonylag üzembiztosan kapcsolható
    - Habár van a bal markolatnál ’kézi gáz kar’, amit hideg-indításhoz találtak ki, nem javasolt a használata, mert könnyen megszívja magát a gép és utána kínszenvedés beindítani, helyette anélkül érdemes indítózni és miután beindult kis ideig alapjárat felett járatni, majd hagyni bemelegedni
    - Akkumulátort érdemes pátyolgatni hosszabb állás esetén, mert indításkor csak sűrű ’kattogást’ hallunk annak ellenére, hogy a műszerfal szép fényárban úszik és a mutató is szépen körbetáncol…
    - Hosszabb állás esetén érdemes sebességben kicsit megforgatni a dugattyúkat előre-hátra, mert könnyebben megforgatja az indítómotor a blokkot
    - Fék és kuplung olajtartályok fekete fedeléről a gyári fényezés kötelességtudóan foltokban kopik (az összes festék levakarása vagy szinterezés javít az összképen)
    - Lábtartót érdemes a gyári felhajlósról fix-re cserélni, mert eldőlés esetén megmentheti a farokidomot és a fék-kuplung karokat
    - Eséskor általában a tükörkonzolok törnek először, még úgyis, hogy a tükröknek nem esik komolyabb bajuk
    - Vásárláskor érdemes átnézni a blokkot is repedés szempontjából, mert eséskor repedhet a blokk főleg a váz-felfogatási pontoknál
    - Az európai modellnél alul van a tompított és felül a távolsági fényszóró, az amerikai modellnél fordítva (fixen felkapcsolt távolsági fényszórónál csak a távolsági világít, míg fénykürtnél mindkét fényszóró)
    - Az együléses ’Monoposto’ modellek ülése állítható előre-hátra

  • Monoposto modelleket tudok új segédvázzal kétülésesnek használni / vizsgáztatni?

    749/999: Német TÜV szerint a mart felni miatt nem lehet bipostoként használni, nem bírja a tengelyterhelést a felni 2 személlyel. Az egykarú mart felnik erősebbek, mert azok már úgy lettek tervezve.ű
    Sportclassic: Hátsó hátló egyszemélyesre lett tervezve, ha lecseréled az ülésidomot, nem a tervezett terheléssel motorozol! A biposton két gátló van, pont ezért!
  • Hypermotard 1100 szervíz menü

    Service Menu
    The instrument panel features a service menu that should be used only by the dealer, in case of real need.
    To enter this service menu, hold button (MODE) pressed in position A "s" and at the same time turn the key from Off to On.

    Pressing button (MODE) in position A “s“ or B “t“ the available functions are displayed one after the other.
    After enabling functions and/or changing settings, turn the key from ON to OFF to store any changes.
    Upon the following Key-On, the new settings will apply.
    This menu features three functions:
    Immobilizer Reprogramming (PRO 0000);
    Unit of measurement setting for displayed values (SET UNIT);
    "Manual" movement of the exhaust butterfly valve (SET EXVL);
    Rear indicators setting (SET INDIC).

    SET UNIT

    "Setting Special" function (vehicle model and units of measurement)
    This function allows you to change the units of measurement for the values displayed on the instrument panel.
    The control unit automatically informs the instrument panel about the correct vehicle model and unit of measurement to be displayed: to force these parameters, enter the "Service menu" and use “SET UNIT” function. Then press button (MODE) in position B "t" and hold for 3 seconds.
    Every time the button (MODE) is pressed in position B "t", the Dashboard cyclically activates the following pages (flashing):
    Unit of measurement
    COUNTRY STANDARD - Speed - H2O temperature - Odometer
    EU - Km/h - °C - Km
    UK - mph - °C - miles
    USA - mph - °F - miles
    CND - Km/h - °C - Km
    FRA - Km/h - °C - Km
    JAP - Km/h - °C - Km
    ECU ld. - The instrument panel sets the unit of measurement according to the information received by the ECU

    Press button (MODE) in position B "t" and hold for 3 seconds to store displayed configuration; "MEM" is displayed. Upon the following Key-On, the new settings will apply.

    SET EXVL
    ***only on the stock ECU***

    Exhaust Butterfly Valve Motor Movement for wires installation
    This function allows you to move the exhaust butterfly valve motor to help you when refitting the wires.
    If you turn the key to On by accident when changing cables, i.e. with the valve motor not connected, the motor turns for a few seconds and stops in a random position. This prevents you from refitting the wires.
    It is necessary to use this function to take motor back to such a position so that it is possible to refit the wires.
    To view this function, access the "SERVICE MENU" and enter the "Set EXVL" page.
    Now, press button (MODE) in position B "t" and hold for 3 seconds to enter the "MOVE" mode allowing you to move the motor.
    Hold button (MODE) in position A "s" to turn valve motor clockwise; hold button (MODE) in position B "t" to turn valve motor counter clockwise.
    To ensure that wires can be refitted, turn motor until " 1.7 v " is displayed.
    Take the key to Off to quit this function.

    SET INDIC

    Service MENU - Rear Turn Indicators Setup
    This Function allows you to set the correct piloting of the rear turn indicators.
    The vehicle comes as standard with bulb rear turn indicators (10W); if the owner wishes to change them and fit Led Ducati Performance indicators, after installation it is also necessary to set them within this page of the Service MENU.
    To view this function, access the "SERVICE MENU" and enter the "Set INDIC" page.
    Then press button B for 3 sec. to enter the "SEt" mode.
    The display reads "LAMP" (bulb type); press button A (s) to switch to "LED" (Led type).
    Once the correct type of turn indicator is set, press button B and hold for 3 sec. until "MEM" (memorised) is displayed.
    Take the key to "OFF" to save and quit this function. Upon the following Key-On, the Dashboard goes back to normal operation.